bUdAx-bUdAx cOmEy

Wednesday, September 19, 2012

jum2..kita kenal kawan baru ku...

      Tanggal 8 september yg lepas aku telah pergi ke sebuah pusat hiburan untuk menonton wayang bersama rakanku..kalau korang nak tahu pusat hiburan tu dekat Dataran Pahlawan yang terletak di belakang rumah ku...hihih..eh2 salah yang terletak di bandar hilir melaka..hehhe...erm setibanya di sana aku tak tahu nak tengok cite ape...pusing punya pusing dekat sejam gak lah berpikir..last2 kita orang amek keputusan tengok cerita S.A.M..korang tau kan cerita tu...cerita yang tak bape nk best.....asyik gaduh2 je....tp terpaksa lh layan sebb dh byarkn...lg satu sebab ada plakon kegemaran aku..lisa surihani...
       Tepat jam 6 ptg,,cite tu pun habis,,,aku ada plan aku sendiri..aku ada berhajat nak beli seekor hamster...aku pun msuk kt kedai haiwan yang ada kat situ...first aku cari hamster yang aku nak pilih dulu...mula2 aku tgok hamster wane putih..memng comel...gebu gila..pastu aku cari pulak rumah dye.wane hijau..comel2..
..huhu...last2 sekali...ape ntah yang merasuk aku..aku berkenan pulak ngn hamster yg stu lagi..wane coklat..hehhe..kebetulan pulak hamster yang aku pilih ni hamster jantan..maybe time tu aku tgok dye tengah tido kot.tak pun maybe ngn kejantanan dye yang wat aku terpikat..hehehe.walaubagaimanapun memang terdetik hati aku nak amek dye jd belaan aku..hhohooh...aku bagi name hamster aku mr.m...hehhee...that's mean momo..walaupun nme dye tak lawa..tp dye suka nme tu...hehehe...kalau korang tak caye..korang caya kn je lah..hehehhe...meh aku tunjukan si momo hamsterku ini..heheh..=)


yang ni first time momo msuk dalam bilik ostek ku..=)agak terkejut sikit lh muka dye kn..ngan mata dye yang bulat tu..huhuhu...comel kan?

yang ni pulak time momo nga tido...klu momo nga tido jgn lh sape2 berani kacau dye..tak silap2 tangan korang ley kene gigit tau ngn gg dye yg kuning tu....huhuhu..

ni pulak lpas aku p jamuan raya ..aku bawak balik nasi lemak..dh tak de pe nak bg dye makan mlam tu..aku bgi nasi lemak...momo makan dengan  lahapnye..kihkihkihkih..=)

ha yg ni kes mlm td, aku geram sangat ngn dye...jd aku pegang dye mcm ni..hehehe.rase nk picit2 je si momo ni...=)

si momo ni kaki tido..malam siang tido...tak thu lah pe yang nk di besokan nyer lg..taik mata kot..hahaha...tp bila dh di kluarkan dri sangkar dye jenuh nk mngejarnyer ha..lintang pukang satu bilik nk cari..hehehe..=)
apa yang tak di fahamkan ramai yg ckp hamster ni mcm b***..ada ke patot.....pe yg buat hamster ni nmpk mcm tu..mengarut je..bagi aku momo ni seekor haiwan yang jinak walaupun kecil...

aku rasa sampai sini dululah aku bercerita tentang momo..saok ada masa aku sambung balik k...hhehe....selamat membaca ya....daaa.....semua...salam....





No comments:

Post a Comment